Părerile bine conturate şi scoase de la saramură exact când pofta altora e mai mare , nu demonstrează nimic. Poţi să te opui crunt majorităţii sau să fii stâlpul cel mai de temut al replicilor usturătoare şi tot nu o să te numeşti om cu personalitate.
Doamne, Ana, ce te-a apucat?
Îmi plac oamenii cu atitudine. Bun, ce fel de atitudine trebuie să aibă cineva ca să nu sară calul (ca la şah), să nu dea cu bâta-n baltă şi totuşi să spună lucrurilor pe nume (ce-ar fi pe Nemulţumire să o cheme Ironia)?
Este greu de oferit o reţetă (nici nu cred că există una standard) pentru că nu cunosc aşa mulţi oameni care să se încadreze în tipar. Nu ar fi de prea mare folos nici să suni la 95 95 sau să bei ceai de tei pentru asta.
Singurul lucru pe care aş vrea să-l înţeleg este atitudinea rigidă, acel NU categoric pe care îl spunem altora nu neapărat prin cuvinte cât prin comportament.
Cât îţi ia să procesezi lipsurile pe care le are cineva ca să-ţi dai seama că orice formă de comunicare între tine şi el este inutilă? Ce tip de greşeli trebuie să facă pentru a se exclude definitiv din lista celor privilegiaţi?
Nu înţeleg oamenii care se supără şi nu-şi mai vorbesc niciodată. Această atitudine mustratoare, acest hău de comunicare doar pentru că unul este corect şi celălalt nu este ca el.
Principala cauză cred că este faptul că-i comparăm în permanenţă pe (ne)cunoscuţi cu propria fire. Dacă impresiile vin şi pleacă, de ce nu se schimbă şi atitudinea?
p.s. Life is too short to be small. (Benjamin Disraeli)
Etichete aparenţele, atitudine, convingeri, etichete, greşelile, ignorare, ironia, neînţelegeri, oameni inflexibili, păreri

luni, 26 mai 2008 la 12:08 am
unii oameni sunt doar iscoditori, vorba lu’ un mafiot local “ma spioneaza cineva ? nu ? bun , atunci sa incepem cu presa! 1, 2, 3, …”
daca ignori pe cineva care nu iti trezeste nici un interes ci din contra vrea tot timpul sa iti stea in preajma doar pentru a cauta sa te “intepe”, pentru ca asa e el veninos, sau vezi ca vrea sa te “afle” pentru a sti de ce sa se lege in discutii publice duse in contradictoriu, cred ca iti faci un bine in primul rand tie, iar mai apoi si lui, ca mai bine il lasi in plata domnului decat sa-i daruiesti sfanta sabie-n moalele capului
exista un numar restrans de oameni care si daca petreci cu ei mult timp impreuna, nu iti vor deveni niciodata prieteni pentru ca din prea mult studiu sau poate alte cauze (nu i-a iubit destul parintii cand au fost mici) nu prea stiu cu ce se mananca asta
luni, 26 mai 2008 la 12:11 am
Eugen,
Asta sună ca şi cum ai creşte un pui de tigru de mic şi când se face mare tot te sfâşie, cu toată educaţia şi domesticirea lui. Aşa să fie şi oamenii?
luni, 26 mai 2008 la 12:17 am
da-mi voie sa il parafrazez pe ala ce un precin nu il suporta, desi spune Steven Seagal “voi n-o sa invatati niciodata”
da, cred ca pana si prietenia aia temeinica trebuie intretinuta ca un dar pretios, altfel se poate duce pe apa sambetei; ce te faci insa cu cei care tot la prima vorba te numesc prieten si la a doua vorba incearca sa te intepe? eu zic mai bine ii lasi in plata alui di sus
luni, 26 mai 2008 la 12:22 am
… lăsaţi fără plată
luni, 26 mai 2008 la 12:47 am
sau mai bine il lasam in apa plata
luni, 26 mai 2008 la 8:25 am
“Nu înţeleg oamenii care se supără şi nu-şi mai vorbesc niciodată.”
Nici eu.
luni, 26 mai 2008 la 12:19 pm
Pentru cineva care doreste sa faca numai ce ii place, adica voia proprie cred ca textul este antagonic. Ma voi multumi totusi sa punctez doar cateva lucruri.
“Nu înţeleg oamenii care se supără şi nu-şi mai vorbesc niciodată. Această atitudine mustratoare, acest hău de comunicare doar pentru că unul este corect şi celălalt nu este ca el.
Principala cauză cred că este faptul că-i comparăm în permanenţă pe (ne)cunoscuţi cu propria fire.”
Cred ca ai uitat sa amintesti motivele pentru care asemenea lucruri se intampla care de cele mai multe ori nu sunt chiar asa de nevinovate. Spuneai la un moment dat ca minciuna este unul dintre motivele pentru care ai inchide orice usa.
Si eu cred ca atunci cand din punct de vedere moral esti corect, ai toate motivele sa nu mai vorbesti cu cineva care ti-a facut rau. Daca tu continui sa mentii legatura cu o asemenea persoana care iti face rau inseamna ori ca esti prost ori ca esti masochist. Nimeni nu poate cere asa ceva cuiva doar pentru a fi dragut si manierat. Cu totii avem limita noastra de rabdare peste care nu se poate trece pentru ca suntem oameni si trebuie sa ne urmam instinctul de conservare.
Cu privire la a comparatia dintre oameni si propria fire, cineva spunea ca de-a lungul timpului omul nu s-a schimbat deloc. A ramas acelasi si sentimentele pe care le traim sau defectele umane sunt aceleasi. Difera doar doza de concentratie. Nu cred ca poti fi cu adevarat onest si sa spui ca ii intelegi pe ceilalti (eu sunt sceptic ca cineva poate face asta) daca nu te-ai inteles pe tine insuti intai.
Iar a face abstractie de faptul ca privim lumea prin proprii nostri ochi si ca intelegem oamenii prin prisma propriilor noastre trairi mi se pare o atitudine fortata. Nu trebuie fireste sa te pui in centrul universului dar nici sa consideri acest univers ca pe unul atomizat.
O regula de bun simt spune ca trebuie sa ne purtam cu oamenii asa cum ne place noua ca ei sa se poarte cu noi. Deci cred ca fie ca ne place sau nu, suntem interdependenti unii de ceilalti si ca eul nostru poate fi un reper valid.
luni, 26 mai 2008 la 1:30 pm
Nu stiu despre ce vorbesti dar ai dreptate. Nici eu nu inteleg nimic ! Dar sunt situatii in care oricat te-ai stradui singur sa cunosti ceva, nu reusesti – fiindca o parte de adevar se afla la altul !
luni, 26 mai 2008 la 2:04 pm
Oamenii isi dau motive foarte intemeiate de a se supara unul pe celalalt, pentru ca apoi sa nu-si mai vorbeasca. Spunea cineva mai sus ca nu s-a pomenit nimic despre ‘motivele’ care duc la suparari crunte. Si asa este. Unii (printre care si eu) sunt suficienti de norocosi sa nu fi avut parte de asemenea motive de suparare. Cand ai insa un asemenea motiv ti-e mai lesne a intelege de ce “exista oameni care se supara si nu-si mai vorbesc niciodata.”
Oricum, exista o solutie (ca tot am vazut recent un film pe care vi-l recomand din toata inima – ‘Into the wild’): (citez) ‘When you forgive, you love. And when you love, God’s light shines upon you.’ (cei care au experimentat stiu, cei care nu au experimentat, sa creada).
luni, 26 mai 2008 la 3:50 pm
intruss,
si ce se intampla cand nu iubesti?
luni, 26 mai 2008 la 7:18 pm
teoria(adevarata si greu de “dus” de minte) suna asa: in momentul in care te-ai suparat pe cineva (CU SAU FARA motiv) si il urasti sau il dispretuiesti tu te faci ca un slujitor al diavolului propagi raul in lume chiar daca ai (dupa parerea ta -care nu s-a inselat niciodata
) toata dreptatea din lume ;nu trebuie sa fii ca o piatra care respinge sabia (in altcineva -de cele mai multe ori)ci trebuie sa fii ca apa care absoarbe totul (desigur ca exista “valuri ” dar se vor linisti treptat )si raul care te-a lovit pe tine il vei “ingropa ” si nu il vei raspandi la altii ; are sens?
luni, 26 mai 2008 la 7:31 pm
daca unul nu e corect, iar celalalt nu face nimic si o lasa asa in continuare, primul nu va inceta sa nu fie corect…si nimeni nu trebuie sa suporte incorectitudinea altuia
mai mult, primul vazand ca i se accepta sa nu fie corect…va fi asa cu si mai multa lume, pt ca ii e mai usor asta
luni, 26 mai 2008 la 7:33 pm
cu alte cuvinte, dc tu nu te porti bine cu mine, de ce ar trebui eu sa ma port bine cu tine? nu merge
luni, 26 mai 2008 la 7:36 pm
aprozarnet,
sa zicem ca cineva cunoscut iti fura o suma mare de bani de care te-ai imprumutat si de care ai mare nevoie. vrei sa imi spui ca vei fi zambitor si dragut cu respectiva persoana la urmatoarea intalnire sau ca relatia va continua pe aceleasi coordonate?
Eu am spus ca daca vrei ca cineva sa se poarte bine cu tine incearca doar ca sa te porti tu mai intai bine cu el…
luni, 26 mai 2008 la 8:07 pm
@anahoretus – cand nu iubesti esti cel mai trist trist, cel mai trist zambaret, cel mai trist sarac, cel mai trist bogat; you got the point…
luni, 26 mai 2008 la 9:14 pm
Well, daca stii sa argumentezi inteligent vei avea mereu dreptate. Totul este sa argumentezi mai bine decat ceilalti…
luni, 26 mai 2008 la 9:20 pm
intruss,
sunt de acord cu tine… desi, imi aduc aminte de ceva frumos din Shakespeare: To hear with your eyes belongs to love’s fine witt
luni, 26 mai 2008 la 10:17 pm
@aprozarnet :ceea ce spui tu are sens ,daca il excludem pe Dumnezeu din ecuatie (si il cam excludem ,nu?)dar daca tu faci ce trebe ,s-ar putea ca celalalt sa se schimbe, nu la comanda in 3,5 secunde dar …intr-un timp anume si REAL.
(intr-adevar sunt unele lucruri pe care nu trebuie sa le accepti , nu le accepta ,dar fii senin si calm in interior si nu plin de fiere(cum suntem de obicei );
@krossfire: argumentele sunt de multe ori pentru mandria noastra ;mie mi sa intamplat sa argumentez mai bine decat altcineva si asa sa para celor din jur dar nu aveam dreptate,si ce folos ca il invingi pe celalalt in argumentatie daca nu ai dreptate cu adevarat?
.
luni, 26 mai 2008 la 10:32 pm
Shakespeare, Freud si Dostoievski
Au venit aci degrab’
Sa-l ajute pe Petrovski
Sa-l dea jos din baobab.
plange blogu-ti dupa tine, maestre…
luni, 26 mai 2008 la 10:40 pm
cata iubire sincera emana din sufletelul unui barbos frumos si licentios ,cum sare si el sa-l ajute pe saracu Petrovsky si ii pune plasa sub baobab ;ai grija barbosule sa nu cada pe tine si sa fii trecut la victime colaterale
luni, 26 mai 2008 la 10:41 pm
cred ca o barboasa
luni, 26 mai 2008 la 10:42 pm
mai glumim si noi ,ca fara umor e …omor
luni, 26 mai 2008 la 10:46 pm
de asta ma tem si eu
nu-i frumos sa sara din copac in copac cu ochelarii pe uoci
marţi, 27 mai 2008 la 9:58 am
adevarat… [viata e mult prea scurta] si din pacate de foarte multe ori.. uitam sa pretuim ce avem pe langa noi.
marţi, 27 mai 2008 la 3:00 pm
nu putem decat incerca niste exemple, si atat
nu trebuie neaparat sa urasti sau dispretuiesti pe cineva (vorba lu’ nepotu’ lu’ Nasu’) ca sa fii suparat pe el; poti doar sa eviti persoana respectiva si de multe ori a evita pe cineva pur si simplu te scuteste de batai de cap si timp pierdut inutil-ce rost are sa ii explici boului ca e bou si sa iti consumi energia si nervii, ca doar nu esti IIsus sa ii iubesti pe toti, basca te mai pomenesti ca te uraste el dupa aia daca ii spui adevarul; deci odata ca se poate sa intelegi pe cineva si sa nu-ti placa ce face (minte, te inseala, etc.) si nu poti intelege pe toata lumea, cum a spus si altcineva mai sus, e impotriva firii; ori unde nu-i intelegere, nu-i nici asimilare, aici deja sansele ca sa accepti o persoana sunt mai mari, dar de obicei un anumit grad de intelegere a celuilalt duce la “marea suparare” si nu necunoasterea
femeile in general mi se pare ca sunt putin mai sensibile la genul asta de comportament si daca cineva afiseaza un asemenea comportament fata de ele, cele mai credule fac multe si marunte doar pentru a-i schimba omului parerea, in loc sa se simta ele ofensate de judecata nedreapta (si asta tine de caracter, daca ea vrea sa ii schimbe parerea inseamna ca pe undeva ala are dreptate atunci cand o judeca), pe de o parte pentru ca ele tin la imaginea lor de imagini ale dreptatii si adevarului (desi realitatea le ingenuncheaza) si de multe ori pe de alta parte pentru ca percep asta ca pe o dovada ca cel in cauza este de fapt interesat de ele; nu degeaba unii mai jmecheri spun cate unei tipe “esti cu nasul pe sus” sau mai stiu eu ce bazaconie, exact pentru a obtine efect contrar si a o face sa iasa cu el; tipul in cauza nu e un geniu iar ea se aliniaza si ea aceleasi politici de doi lei in care se scalda mediocritatile; dar in fazele cu el si ea sunt foarte multe scenarii (in general insa cam de aceeasi speta)
in general a fi suparat pe cineva si a-ti mentine atitudinea fata de acest cineva tine si de gravitatea faptei/greselii si aici deja e greu sa generalizezi; a cere sa nu mai existe suparare pe lumea asta, chiar si facand apel la religie (si de ce se face intotdeauna apel la religie doar spre cel care se supara si nu spre mincinos ?) inseamna a judeca prea simplist lucrurile
marţi, 27 mai 2008 la 3:02 pm
* ‘ )
trasul ala din ochi nu era in plan, baiu-i ca ; ) ii la fel cu ‘ )
marţi, 27 mai 2008 la 3:05 pm
face bine cate’un NU
tine loc de etalon
marţi, 27 mai 2008 la 3:30 pm
Anaayana, e dreptul fecarui sa-si aleaga prietenii, nici logodnica nu ti-e sotie pana nu a-ti spus amandoi Da. Este normal sa alegi cu cine esti prieten sau nu, la unele lucruri se poate renunta, dar la altele din pacate nu se poate renunta, pur si simplu nu se poate…am sau nu dreptate?
marţi, 27 mai 2008 la 8:14 pm
bre mnişoară, recunosc că n-am inteles despre ce se vorbeste in propozitite.
da mai sus zicea careva…nu stiu ce zicea. greu, greu…
marţi, 27 mai 2008 la 8:48 pm
ia dezvaluie.te.te tu mintenas in mod public si spune.ne.ne noo dacă mai comunici cu fostii tai prieteni. prieteni as in i-love-spending-the-night-in his-bed nu as in he-talks-nice-on-social-hope-and-liberalism. si daca nu mai pastrezi legaturul cu fostii tai parteneri, de ce?
de ce ieşti tu om rău? negru la sufletet?
marţi, 27 mai 2008 la 9:29 pm
Uneori trebuie sa te grabesti repede,
si s-o tai din scurt, sint situatii cand nu este loc de adancire a aprecierii, sa vezi daca nu cumva ti se pare. Pentru ca sint si oameni asa. Ciudat ca modul comun in a judeca pe altii nu te indreapta intotdeauna in directia buna. Dar probabil ca trebuie sa te arzi, ca sa inveti despre ce-i vorba.
, e faptul ca uneori ne prea grabim, sau nu avem timp. Sau iar, nu recunoastem detaliile potrivite.
)))))))) )
Dincolo de situatiile astea extreme, in cealalta extrema,
Astfel ca da, sint persoane cu care am taiat-o din scurt, si nu am revenit, si altele pe care ma straduiesc continuu sa mi le apropii.
(sincer, astia ma cam evita
In unele situatii trebuie sa optezi mai ferm pentru ca totusi unele lucruri chiar conteaza.
Altfel, cine stie, toate problemele care au existat s-ar fi rezolvat la un ceai privind cum altii mor in jurul nostru.
De ce crezi tu ca este asa important sa nu dai cu bata in balta ? Las’ ca-i bine
uneori.
marţi, 27 mai 2008 la 10:34 pm
Ghiţă,
În schimb înţeleg orgolioşii.
Claudiu,
LIpseau motivele şi poate că nu pe ele am vrut să pun accent cât pe faptul că uneori cuvintele cuiva pot spune ceva şi-n acelaşi timp pot spune nimic.
Laurenţiu,
Câteva exemple ar face minuni când spui de motive!
aprozarnet,
Reciprocitatea vine mai ales când omul e mulţumit de felul în care ceilalţi se comportă cu el.
Foarte rar o să vezi situaţii în care cineva, după un refuz (de orice natură) să mai încerce şi a doua sau a treia oară.
krossfire,
Chiar dacă ştii că argumentele sunt spuse doar ca să dea peste nas şi să ai ultimul cuvânt?
nepotu,
teoria cu apa care absoarbe valurile neliniştite mi s-a părut foarte interesantă, câţi reuşim oare să privim lucrurile aşa atunci când ne ieşim din pepeni?
GhostFate,
Viaţa poate fi o eternitate frumoasă sau una chinuitoare. Noi alegem.
Eugen,
Marile certuri vin de la marile neînţelegeri, când fiecare crede numai ce-i convine şi nu ascultă celălalt punct de vedere.
mado,
iar dacă spui NU neapărat deja l-ai dres şi a devenit DA
Andrei,
Ca să renunţi la oameni mai întâi trebuie să-i ai şi asta oricum e imposibil. Nu suntem proprietari.
mangaloy,
sunt foarte puţini oameni cu care nu am mai păstrat legătura şi uneori motivele sunt stupide dar dacă nu mai ai tragere de inimă în direcţia respectivă mai are sens să resuscitezi ceva doar de dragul aparenţelor?
no comment,
Datul cu bâta-n baltă e bun de câteva ori dar nu atunci când devine obicei.
marţi, 27 mai 2008 la 11:12 pm
“Marile certuri vin de la marile neînţelegeri, când fiecare crede numai ce-i convine şi nu ascultă celălalt punct de vedere.” o spui ca pe o regula si nu e asa, certurile astea mari de care spui tu pot fi cauzate de mari greseli sau sa fie cum spui tu, dar sansele sunt undeva pe la 50-50 pt. oricare din variante
marţi, 27 mai 2008 la 11:43 pm
Eugen,
Nu este regulă, am spus doar că totul este legat de neînţelegeri. Spre exemplu, afirmaţia făcută de mine ţie ţi s-a părut regulă când ea de fapt era o constatare (din propria experienţă).
miercuri, 28 mai 2008 la 12:04 am
la o proxima ocazie…
incearca!
miercuri, 28 mai 2008 la 12:20 am
mado,
vorbele cu mai multe sensuri induc ceaţă, deci numai dacă avem nevoie de ea, le folosim
miercuri, 28 mai 2008 la 12:27 am
“când ea de fapt era o constatare” chiar daca era o constatare era una definitorie; ca in gand nu ai considerat-o asa e altceva, dar pe “urcie” ai prezentat-o ca atare
miercuri, 28 mai 2008 la 12:30 am
Bun, reformulăm:
Marile certuri vin de la marile neînţelegeri, când fiecare crede numai ce-i convine şi nu ascultă celălalt punct de vedere.
Aceasta nu este o constatare definitivă ci doar una legată de câteva exemple pe care le am în minte acum dar nu le voi etala.
miercuri, 28 mai 2008 la 12:55 am
aha, ok master!
pai eu de exemplu si daca am patit sa ma cert cu cineva din greseala, deci avand idei preconcepute cica (mari certuri ? hmm… ) nu stiu sa fi rupt legatura de amicitie cu persoana respectiva din cauza asta pt. ca de obicei aflu adevarul, chiar daca ma “destept” mai tarziu; nu fac acum referire la certurile cu pricina amoroasa sau ceva-n genu’, pt. ca acolo lucrurile sunt mai complicate
miercuri, 28 mai 2008 la 12:56 am
iar faza aia enervanta cu cu ‘ si ) alaturate
miercuri, 28 mai 2008 la 2:05 am
Păi cele mai complicate sunt când au pricini amoroase pentru că şansele sunt mai mari să avem un văl pe ochi
miercuri, 28 mai 2008 la 2:45 am
bun, hai sa dezvoltam si cu ‘ubirea oleaca…
“cele mai complicate sunt când au pricini amoroase pentru că şansele sunt mai mari să avem un văl pe ochi”
tot ce se poate, dar asta nu inseamna sub nici o forma ca cel care se decide sa renunte de tot la vreo legatura cu celalalt este cel care are valul pe ochi
sa luam de exemplu cazul in care cineva spune ca tine la tine, dar ca nu cu aceeasi intensitate, ceva-n genul “daca tu ma placi foarte mult iar eu te plac si atat asta nu inseamna ca este suficient”; pentru cel “sinistrat” sa mai stea langa acea persoana e semn sau de prostie sau de o autoevaluare exagerata (daca el considera ca este optiunea cea mai “adevarata”), sau ca e sadic si ii place sa se uite la veverita cum sar lupii pe langa ea cand el n-are voie sa-i opreasca; bine, in multe cazuri, lucrurile asa se intampla ca persoana continua sa stea alaturi de cea care doar o simpatizeaza, si chiar ajung sa se combine, din cauza insistentelor sau poate doar pentru ca se creeaza un cadru intim intre cei doi care ajunge sa conteze la un moment dat mai mult decat visele dupa marea iubire, sau poate iubirea intre ei chiar apare pe parcurs, dar eu personal n-as risca: odata pentru ca poate sunt prea simtit din fire si as spune “haide sa nu ii stau eu in calea marii ei iubiri ce va sa vina”, in al doilea rand pentru ca stiu ca “marea iubire” ce vine asa, spontana e de fapt frectie ce dureaza vreo 2-3 ani (maxim 5, nu sunt rautacios, cica exista o statistica ce spune asta!) si “alesul” o fi un morfalau “si prost, si urat, pe toate le are”-vorba lui bunica-mea cea inteleapta -si aici deja voi simti dispret fata de alegatoare (nu ne distrugem autorespectul pentru Jolieta, ok?) si nu in ultimul rand mai e faza ca si daca ramai alaturi de cealalta persoana cativa ani si visul umed de vara intarzie sa apara, ea daca te va alege pe tine aia va fi rezultatul neimplinirii (toata viata m-as uita la ea cu un ochi, zicandu-mi “bine tu zici ca etc., pentru ca eroul de la Sevastopol nu a aparut, dar daca el aparea ?noroc cu soldatul de rezerva, nu ?”; nu mai vorbesc ca peste toate astea in cazul meu ar plana perspectiva ca relatia chiar si devenind reala, sa eseze pe parcurs, si uite asa te poti trezi la 50 de ani spunandu-ti ca mutalaul “bine ca mi-am pierdut 15 ani din viata cu Veta ca sa o cuceresc, pentru ca peste inca 4 ani sa-i bagam de-un divort
deci motive de parasire sau refuz de a mai comunica in viitor, chiar si cand atractia intre cei doi exista, ar fi destule si inca justificate si asta nu inseamna ca cel care paraseste sau se decide sa nu mai vorbeasca cu celalalt ar avea vina de partea lui
miercuri, 28 mai 2008 la 2:55 am
Motivele sunt de cele mai multe ori interne şi greu de digerat pentru alţii pentru că nu apucă să le guste
miercuri, 28 mai 2008 la 3:09 am
cred ca gresesti; nu lasa experienta sa iti intunece ratiunea; dar sa lasam pe altcineva sa exprime ceea ce incercam eu mai sus (cu asta ating si subiectul ala cum ca si in jocurile de calculator poti gasi…arta si maiestrie, vorba unui confrate) :
miercuri, 28 mai 2008 la 5:29 am
Dacă ar fi aşa cum spui tu înseamnă că experienţa este egală cu zero.
miercuri, 4 iunie 2008 la 3:02 am
nu spun ca experienta este egala cu zero ci doar ca uneori exista primejdia sa ii dam prea mare credibilitate, standardizand acolo unde nu ar fi cazul
miercuri, 4 iunie 2008 la 10:32 am
Ăsta e răspuns de pe 28 mai până pe 4 iunie?
miercuri, 4 iunie 2008 la 12:14 pm
asta e raspuns de pe 4 iunie inspre 28 mai